Nové kloubáky pro Prahu

přidáno 01.04.2011 do kategorie ostatní s tagy karosa, praha a zetor

Stav pražských silnic dělá už nějaký čas velké starosti místnímu dopravnímu podniku i jeho dodavatelům. Vždyť i první nedávno nasazené nové autobusy musely být po čase staženy k vyztužení skeletů. Jejich konstrukce totiž začaly po několika jízdách na rozbitých pražských ulicích praskat. Protože zlepšení stavu vozovek je v předluženém OCC (Open Card City) v nedohlednu , dopravní podnik se rozhodl řešit situaci vylepšením vozového parku. Pomoc nabídly hned dvě legendární české automobilky — Karosa a Zetor. Koneckonců hlavní město by mělo být výkladní skříní domácího průmyslu. Právě dnes spatřil světlo světa výsledek této nadmíru zajímavé spolupráce — unikátní kloubový autobus Karosa Zetor Cityrider

Karosa Zetor Cityrider je čtyřnápravový kloubový autobus se zvýšenou odolností. Neměnou rychlostí je schopen pohybovat se jak po silnicích, tak po polních cestách i loukách, dokonce by měl vydržet i pražské komunikace. Souprava má také brodivost až jeden metr, což se při dalších povodních bude jistě hodit. Toto řešení vyjde o mnoho levněji než dovybavovat soupravy metra kyslíkovými přístroji. Během zimního období lze autobus navíc snadno osadit radlicí pro odhrnování sněhu a zařízením pro posyp komunikací. Kromě toho tento autobus bez problémů vyprostí i zapadlou tramvaj a v případě velké nouze může odbočit ze své trasy a kopírovat linku trasou alternativní (vlakové koleje, louky, zamrzlá Vltava aj.) 

Zetor, zodpovědný za motorovou část vozidla, uvedl, že z důvodu časové tlaku na vývoj nového vozidla musel prozatím použít osvědčený naftový agregát. V Zetoru však vědí, že moderní trendy si žádají alternativní pohony, a tak během následujícího roku by měla společnost představit prototyp s pohonem na CNG. Stlačený zemní plyn poveze toto plánované vozidlo v druhém přívěsu zařazeném mezi motorovou část a část s pasažéry. Délka soupravy tím sice poněkud naroste, ale za to se tím dojezd vozidla na jedno natankování prodlouží až na 2 500 km. Plynová verze tedy – na rozdíl od naftové — projede na jedno natankování plánovanou expresní linku 999 Náměstí republiky — Letiště Domodědovo.

Na obrázcích jste si jistě povšimli, že prostor pro přepravu pasažérů je dvoupodlažní. Praha totiž, po vzoru ostatních evropských velkovesnic, chce také zavést dvoupodlažní městské autobusy. Některé nízké průjezdy na pražských komunikacích však bohužel značně omezují výšku vozidla. Karosa proto přišla s unikátním řešením: Druhé podlaží autobusu bude bez zastřešení. Turisté i domorodci si tak snáze vychutnají nádherný výhled i zdravý pražský vzduch. Při průjezdu místem s nízkým profilem bude v těchto vozidlech znít nové hlášení, které se jistě stane stejně populární jako hlášení z o zavírajících se dveřích v metru. Posuďte sami: „Ukončete rozhlížení, vozidlo vjíždí do tunelu. Prosíme, ohněte se.


Komentáře

 
Pavel Pata
reagovat na tento komentář komentář byl přidán v neděli 03. dubna 2011 v 15:13
kontakt pavlikpata[@:zavináč]seznam[.:tečka]cz    

Dobrý,prostě bomba!už se těším,až ho v Praze potkám.Třeba na trase 119-i když,teď by se možná hodil na 107.


Jiří
reagovat na tento komentář komentář byl přidán v úterý 10. května 2011 v 19:21

Skvělý stroj (a Zetor je moje srdcovka), už aby takové byly i v ostatních městech ;-)


Juraj
reagovat na tento komentář komentář byl přidán v pondělí 03. října 2011 v 13:52
kontakt juraj[@:zavináč]seznam[.:tečka]cz    

Tak to je masakr!! bomba :D


MHD praha
reagovat na tento komentář komentář byl přidán v úterý 18. října 2011 v 09:53

Skvělý řešení :DDD


Praha
reagovat na tento komentář komentář byl přidán v úterý 20. prosince 2011 v 17:14
kontakt komunikace[@:zavináč]stehovani-nonstop[.:tečka]cz    

Proc nejsou zatim v videt v Praze? :)


Nový komentář

 
Gravatar - náhled
« nick
« osobní web
« kontakt
« gravatar
zapamatovat osobní údaje
« nevyplňujte, pokud jste člověk!
« příspěvek

než komentář uložíte:
» pokud už komentujete, pište slušně, česky, cesky, slovensky nebo anglicky
» do formuláře vkládejte jen osobní weby, weblogy a portfolia; firemní a výdělečné weby budou odstraněny
» odesláním komentáře souhlasíte s tím, že váš komentář může být smazán (z jakéhokoliv důvodu)


Menu