Obytný autobus

přidáno 21.08.2009 do kategorie zajímavosti s tagy autobus, obytný a závody

Přinášíme další příspěvek od pana Zdeňka Vyskočila: Narozdíl od minulého povídání, v němž vzpomínal na autobusy provozované Rakovnickými keramickými závody, se nyní podíváme do současnosti. Popisovaný vůz je stále v provozu…

Autobus na snímcích je obytný speciál s prostorem na přepravu závodního automobilu provozovaný Autosport klubem Kubíček v AČR z Rakovníka. Je využíván k přepravě jak závodního automobilu, tak týmu na autokrosové závody Mezinárodního mistrovství ČR v divizi D3JB Junior Buggy (600ccm) v České republice. Potkat ho ale můžete i na Evropských silnicích a dálnicích, protože mladý a nadějný jezdec týmu, letos teprve třináctiletý Jakub Kubíček, bojuje také o body do celkové klasifikace v autokrosových závodech Zóny Střední Evropy a závodech Euraca cap ME Autocrossu.

Jako základ pro přestavbu na tento krásný obytný vůz posloužil ojetý autobus Karosa LC 736. Kompletní přestavba včetně repase všech agregátů, opravy a vyztužení příhradové konstrukce karoserie byla provedena za neuvěřitelně krátkou dobu třech měsíců v dílnách dopravně logistické společnosti ANEXIA s.r.o. Autobus byl poprvé nasazen na přepravu k závodům v sezóně 2004, takže letošní sezóna už bude jeho šestá v řadě.

Základ autobusu zůstal nezměněn, takže v motorovém prostoru je známý motor LIAZ ML 636 s převodovkou Praga 5P80. Samozřejmě největší rozsah úprav prodělala samonosná karoserie: Vnitřní prostor byl rozdělen neprostupnou přepážkou na prostor pro závodní vůz a obytnou část pro závodní tým. Prostor pro závodní vůz je řešen velice variabilně, takže slouží nejen jako garáž pro závodní auto, ale také v případě potřeby jako malá dílna a mobilní sklad náhradních dílů potřebných při závodě. Při úpravě karoserie byly zachovány jednokřídlé dveře za zadní nápravou, aby bylo možno do prostoru závodního vozu operativně vstoupit i z boku, aniž by bylo nutno použít mohutné zadní vjezdové dveře pracující na plynových vzpěrách.

Obytný modul tohoto vozu je vybaven kvalitním nábytkem. Můžeme zde nalézt prostor na spaní, kuchyňskou linku s lednicí a mikrovlnou troubou, sprchový kout, WC a samozřejmě konferenční prostor. Celý obytný prostor je vytápěn plynovým topením, a to včetně ohřevu vody. Autobus je možno připojit na rozvod elektřiny 230 V nebo použít elektrocentrálu, která je ve výbavě vozidla. Do vybavení obytného modulu patří i domácí kino a satelitní televizor s LCD obrazovkou.

Nedílnou součástí autobusu je stanový přístřešek o rozměru 6×4 m, který chrání před nepřízní počasí mechaniky při přípravě vozu . Je zde i tzv „VIP prostor“ se stoly a židlemi a jednou specialitou: Tou je stacionární výsuvná pivní pípa zabudovaná v boku autobusu. Takže návštěvám tohoto prostoru je podáváno stále kvalitně chlazené pivo. Osobně jsem si vůz prohlédl a musím uznat, že všechny výše popsané úpravy jsou provedeny v neobvykle vysoké řemeslné kvalitě. Je to opravdu fešák!


Komentáře

 
Kolumbus
reagovat na tento komentář komentář byl přidán ve středu 09. června 2010 v 18:43

No… pěkný autobus. :-)


E
reagovat na tento komentář komentář byl přidán v pátek 25. listopadu 2011 v 16:12

to jo ted už mají lepší autobus


luguaan
reagovat na tento komentář komentář byl přidán v pondělí 12. května 2014 v 21:10
kontakt milos[.:tečka]jirku[@:zavináč]email[.:tečka]cz    prezentace http://dixies.cz

mám o bus zájem, napiš, chci ho pro kapelu. Miloš


Nový komentář

 
Gravatar - náhled
« nick
« osobní web
« kontakt
« gravatar
zapamatovat osobní údaje
« nevyplňujte, pokud jste člověk!
« příspěvek

než komentář uložíte:
» pokud už komentujete, pište slušně, česky, cesky, slovensky nebo anglicky
» do formuláře vkládejte jen osobní weby, weblogy a portfolia; firemní a výdělečné weby budou odstraněny
» odesláním komentáře souhlasíte s tím, že váš komentář může být smazán (z jakéhokoliv důvodu)


Menu